måndag 18 april 2011

Tjockis!

Jag har hamnat lite i en "fetto-period" för tillfället! Inte för att jag har tröttnat på min kyckling ;) Jag brukar följa min plan till pricka annars, och det har gett utdelning! Men den senaste tiden har jag känt att muskler och leder inte riktigt återhämtat sig.. Kroppen är sliten och behöver lite extra för att palla med! Jag äter fortfarande noga, men jag är inte rädd att slänga i mig lite extra, vill jag ha godis så äter jag de, vill jag ha bröd så tar jag de, vill jag ha en kebab så sväljer jag en, osv.. Men jag ser alltid till att hålla protein intaget högt!

Annars vad gäller kosthållning så anser jag att det är ganska enkelt! Det gäller bara att nöta in en annan syn på mat! Vad är mat? -För mig är det överlevnad, Inget annat! Mat är inte ämnat att vara en upplevelse eller en njutning! Det är enbart energi och nödvändigt för vår överlevnad... Och med den synen på näring så är det inte speciellt svårt att äta kyckling och ris varje dag. Den allmäna synen på mat verkar vara att det är en "belöning", och eftersom vi människor är så sjukt jävla bra, måste vi ju vara värda vår belöning iaf ett par gånger varje dag!
Jag kan självklart också njuta av mat, men inte flera ggr varje dag!

Som jag brukar säga till mina kunder - Har du sett ett lejon krydda sin Zebra?

Jag köper inte att "socker är boven" eller "undvik vitt bröd", jävla bullshit! Fettma handlar om EN sak! Överkonsumtion! Så enkelt är det! Det finns enlig mig ingen enskild sak som är "skurken". Det gör inget att äta en vit brödskiva till frukost eller att ta en coca cola till lunchen. Inte så länge man håller sig till sin plan, små portioner, regelbundna måltider, inget "småätande" och ingen överkonsumtion! Och självklart "ren mat" som jag kallar de, riktiga råvaror där du vet vad det innehåller! Planering + kontinuitet + TID = resultat


Detta är mina ÅSIKTER! Inte på något sätt varken forskning eller sanning, enbart vad jag kommit fram till genom egen erfarenhet och massvis med grubblande! Forskning hit, forskning dit, märkligt att tio år gammal forskning blir krossad av ny forskning, och om tio år blir den forskningen överkörd av ytterligare ny forskning som är finansierad av nån som ska tjäna pengar på människors lathet och oförmåga att tänka själva..






















P
eace off!

1 kommentar: