måndag 2 maj 2011

Kost

Såhär ser mitt kost schema ut atm, jag går inte på nån "deff" eller nått så jag äter det jag vill när jag vill, så länge jag ligger på samma mängd proteiner, men dock blir det inte speciellt ofta, mestadels när jag jobbar konstigt eller har möten osv! I det stora hela håller jag mig till planen


1. ugnsstekt kyckling filé och ris (en drink före om jag går upp tidigt)
Pre workout - koffein fri + kalium & magnesium, före träning naturligtvis
2. Drink (80g kolhydrater 20g protein) + 10g BCAA
3. samma kyckling och ris
4. en burk kesella
5. kyckling och ris åter igen
6. Och kyckling med ris ännu en gång
7. en burk kesella



Hamnar på ca 3000Kcal och 325g protein


Jag har lite ketchup till riset, vissa dagar gör jag senapssås av kesellan så blir det en måltid mindre. Dagen efter jag tränar ben lägger jag också till två ägg!

Den ett vältränat öga kan nog se att mitt upplägg är väldigt proteinrikt och sjukt fettsnålt, ca 20g per dag! Det kan man ju såklart ha olika åsikter om, men jag trivs bra med det och pga min tarm operation kan jag inte ligga högt i fett.

När det gäller kost så tror jag många, även PTs stirrar sig blinda på vad som lärs ut på utbildningarna ang E% och vilken mängd av allt man SKA äta och vad som ÄR rätt hit o dit, vadå jävla ska? Följer man en färdig mall så anser jag att man inte är förmögen, eller engagerad nog att tänka själv! Att så många såkallade experter förlitar sig så blint på en annan människas åsikt gör mig fan förbannad!


Nu blir det matlagning inför morgondagen!

2 kommentarer:

  1. men käkar du inga grönsaker o frukt?
    experter ska man inte tro blint på :P hur kan isåfall två sk experter tycka så jäkla olika??
    va dricker du annars? öl? ;)

    SvaraRadera
  2. Lejon äter inte grönsaker ;) hehe ja har inget emot grönsaker, men det är för omständigt för mig, då jag bara handlar var 14de dag.

    Jag dricker vatten för de mesta, c-vitamin och pepsi max =D dricker minst 0.5 L vatten mellan varje måltid 3-4 L om dagen

    SvaraRadera