lördag 7 maj 2011

Lång dag!

Det var en lång dag idag! Tränade bröst och biceps före jobbet, sen jobbade jag såklart, efte jobbet gjorde jag massage på en av mina PT kunder, HO E GRYM! Efter massagen tränade jag ett pass till, körde på säcken, dock bara 20 min.. Så 13 timmar på gymmet och nu är det dags att göra klart för imorgon, en liknande dag väntar!!










Inte helt kass "off-form" ändå! Kyckling och ris gör allt sitt för den som tvivlar på mitt koncept!














Min tanke är den att det finns ingen anledning att "bulka", varför skulle flera tusen kcal överskott göra mer verkan än säg 100kcal överskott?(samma sak gäller förbränning) Jag tror snarare det handlar om vilken sammansättning maten består av! Varför skulle jag äta MER kolhydrater än min kropp gör av med i form av energi? Jag förliter mig till största delen av proteiner, jag är ute efter muskel massa, muskler är uppbyggt av proteiner, döööh.. Så resonerar iaf jag, och som jag ser de, det är väldigt svårt att bli tjock på kyckling filéer! Och vad gäller fett så är det min mening att det bara är ett enkelt sätt att fylla ut kalorier, blir man starkare av fett? bygger fett muskler? Nej! Fett har andra funktioner, men det behövs inte 1000kcal från fett för att tillgodose dessa! Inte enligt min erfarenhet iaf!

Just nu känner jag att jag ligger bra till kostmässigt, jag bygger muskelmassa sakta men säkert och jag ligger stilla i fett % precis som jag vill ha de, och kroppen känns BRA, den mår bra!

Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar